Eye Tracking – cum privim publicitatea

Eye Tracking este procesul de măsurare a punctului de privire (unde anume ne uităm). Se foloseşte în cercetarea sistemului vizual, în psihologie, în domeniul lingvisticii cognitive şi în designul de produs. Respondenţilor li se prezintă diverse materiale promoţionale şi li se înregistrează mişcarea ochilor. Datele obţinute sunt prelucrate statistic şi apoi prezentate grafic folosind culori de la galben la roşu, în funcţie de numărul de vizualizări. Rezultatele studiilor sunt extrem de curioase şi desi nu dispunem aici de date suplimentare cu privire la reprezentativitatea eşantionului (cât de mulţi oameni au fost chestionaţi, vârsta, ocupaţia, etc), imaginile merita studiate măcar de dragul distracţiei.

Testarea unei reclame Sunsilk arată că nu e suficientă o faţă draguţă alaturată produsului, ci şi relationarea acele feţe cu produsul.

În ciuda imaginii mari cu faţa de pe panou, majoritatea oamenilor se concentrează pe mesajul scris.

În timpul unui meci de fotbal spectatorii urmăresc nu doar jucatorul cu mingea, ci şi mediul înconjurător.

Pe Facebook sunt privite mai ales fotografiile de profil.

Anunţul de jos nu e privit, toţi caută butonul play.

Pe pagina Ad Age majoritatea utilizatorilor privesc doar titlurile şi imaginile.

Pe Google primele 5 rezultate ale cautarii beneficiază de cea mai mare atenţie.

Imaginea arată că anunţurile-banner nu sunt chiar atât de eficiente: utilizatorii par pur şi simplu să nu le vadă. Fenomen numit „banner blindness”.

Bărbaţii privesc mai mult modelul, în timp ce femeile acoperă cu privirea totul, inclusiv textul.

Femeile, spre deosebire de bărbaţi, privesc doar faţa jucătorului de baseball.

Bărbaţilor pare să nu le prea pese de adidaşi🙂

Aşa priveşte această imagine o femeie.

Şi aşa o priveşte un bărbat.

 

Comments
One Response to “Eye Tracking – cum privim publicitatea”

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

  • Psiholog Gabriela Romaneţ

  • Micleusanu Foto

  • RomanTolici.ro

  • Trailero

%d blogeri au apreciat asta: