Fotografi celebri şi celebrele lor fotografii

Fotograful din San Diego, Tim Mantoani a decis să arate lumii feţele autorilor unora dintre cele mai celebre fotografii.  Albumul său „Behind Photographs: Archiving Photographic Legends” conţine portretele fotografilor împreună cu lucrarile lor. Tim, care în ultimii cinci ani s-a ocupat de realizarea acestor portrete, spune că acum toată lumea poate deveni fotograf şi este important să se arate oamenilor că imaginile legendare nu se obţin din întâmplare.

Jeff Wiedner cu „Rebel necunoscut în Piaţa Tiananmen”, în 1989.

Steve McCurry cu portretul fetei din Peshawar, Pakistan, făcut în 1984.
„Am căutat această fată 17 ani şi în cele din urmă, în 2002, am găsit-o. Numele ei este  Sharbat Gula.”


Neil Leifer cu fotografia făcută de el pe 25 mai, 1965 la Lewiston, statul Maine: Muhammad Ali vs Liston.

Bill Eppridge cu o fotografia lui Robert Kennedy, făcută după asasinarea acestuia pe 5 iunie, 1968.

Elliott Erwitt:
„Am făcut această fotografie în 1974, în Central Park din New York. Din păcate, dupa 38 de ani, am pierdut urma modelelor mele.”


Brent Stirton:
„Virunga – primul parc naţional din Africa. Acesta este situat în Republica Democrată Congo. Un mascul si 6 femele de gorilă de munte au fost ucişi de un grup de oameni pentru a intimida activiştii care se opuneau producţiei ilegale de cărbune pe teritoriul parcului. În total mai există aproximativ 40 de gorile de asemenea tip, iar personalul parcului a fost şocat de cruzimea ucigaşilor. ”


Brian Smith:
„Magia fotografiei apare atunci când nu ştii ce se va întâmpla în momentul următor.”

 Douglas Kirkland:
„Aceasta a fost Seara mea cu Marilyn.”

Harry Benson:
„Managerul Beatles, Brian Epstein i-a anunţat că au devenit numărul unu în SUA şi eu voi merge cu ei la New York. Era în 1964.”


KarenKuehn:
„Această fotografie a fost realizată special  pentru National Geographic, în 1993. Am fost solicitată pentru o întreagă poveste dedicată pisicilor şi a trebuit să fie ceva original! Pisica Albastră Rusă am decis s-o fotografiez împreună cu o balerină, pentru că mi-am amintit deGeorge Balanchine, care  le aducea dansatorilor săi exemplul pisicii care cade mereu în picioare.”

Lyle Owerko:

„Nimeni nu ştia ca o astfel de zi frumoasă şi caldă ar putea servi drept fundal pentru unul dintre evenimentele cele mai dureroase şi confuze pentru inima omenirii. Această imagine este o mică parte a unui astfel de eveniment, care leagă firele a mii de poveşti şi a milioane de oameni împreună. Cuvintele scrise nu vor transmite niciodată cu adevarat ce s-a întâmplat atunci.  Cuvintele nu pot reda  sunetele, mirosurile si vocile care au îngheţat în memoria acelei zile. N-am putut decât să fotografiez 11 septembrie astfel încât generaţiile viitoare să aiba o idee aproporţiilor celor întâmplate, pentru a dovedi cum nevinovăţia poate fi atât de uşor ştearsă într-o clipită. Sper că în timp rănile şi durerea se vor vindeca şi că înţelepciunea şi pacea vor prevala în bezna acestui eveniment, astfel că omenirea să progreseze spre har şi înţelegere.”

Mark Seliger:
„Imaginea deschidea un articol despre Nirvana în revista Rolling Stone. Două luni mai târziu, Kurt Cobain s-a împuşcat în cap , iar fotografia a apărut pe coperta numărului memorial al revistei. ”

Mary Ellen Mark

„Ţin în mâini fotografia lui Ram Prakash Singh şi a elefantului său iubit, Shyam, făcuta în 1990. Ram Prakash Singh a fost Maestrul „Marelui Circ de Aur.” Fotografia a fost făcută în Ahmedabad, India şi este o parte a proiectului meu privind circul indian. Îmi place India şi iubesc circul, astfel încât să fotografiez 18 circuri din India a reprezentat o experienţă unică. Din păcate, Shyam a murit la câteva luni după fotografiere. Se presupune ca a fost otrăvit. Ram Prakash Singh a fost devastat. Eu de asemenea. ”

Lasă un răspuns

  • Psiholog Gabriela Romaneţ

  • Micleusanu Foto

  • RomanTolici.ro

  • Trailero

