Tipuri de animație folosind tehnica stop-motion (05)

Animația stop-motion este animația creată prin fotografierea cadru cu cadru a unor obiecte reale, manipulate în așa fel încât să creeze iluzia mișcării.

Sunt multe feluri de animație stop-motion, numite după suportul media folosit pentru a crea animația.

Computer animation (animația computerizată) cuprinde o varietate de tehnici, factorul unificator fiind acela că animația este creată digital cu ajutorul computerului.

Animația 2D include versiuni computerizate ale tehnicilor de animație tradiționale cum ar fi: tweening (termen care provine de la in-betweening, proces prin care se generează cadre intermediare între două imagini pentru a face ca prima imagine să intre ușor în a doua imagine), morphing (prescurtarea de la metamorphosing – și care, în animație, este o tehnică unde fiecare imagine se transformă treptat într-o alta), onion skinning (se văd mai multe cadre odată – cadrele sunt translucide fiind proiectate unul deasupra celuilalt), interpolated rotoscoping (metoda permite să se creeze o animație care imită acțiunea live – de exemplu un actor real poate fi filmat făcând o serie de acțiuni, iar animatorul trebuie să  imite digital acțiunile actorului într-o scenă animată cât mai realistă).

În 2D figurile – obiecte separate (ilustrațiile) sunt folosite ca layere separate, cu sau fără un schelet virtual. De aceea ochii, gura, hainele etc. personajelor sunt mișcate de către animator în cadre-cheie.   Diferenţele de aspect între cadrele cheie sunt calculate automat de computer prin procesele amintite mai sus: tweening și morphing.

”Foster’s Home for the Imaginary Friends” – fragment

În animația 3D obiectele (modelele) sunt construite (modelate) pe monitorul computerului iar personajele sunt aranjate pe un schelet virtual. Acest proces se numește ”rigging” (preluat dintr-un termen tehnic, care în limba engleză înseamnă material de sprijin pentru lucrările în construcție). Pot fi aplicate de asemenea și alte tehnici cum ar fi funcțiile matematice (de ex. gravitația, simularea de particule), simulări de păr sau blană, efecte de foc sau apă etc. Multe din animațiile 3D sunt foarte credibile, mai ales în filmele recente.

Termeni care se folosesc în animația computerizată:

Photo Realistic Animation –  se folosește în principal pentru animațiile care se  aseamănă cu viața reală, folosind un rendering avansat care face ca detaliile personajelor sau obiectelor (cum ar fi pielea, plantele, apa, focul, norii etc.) să imite viața reală. Exemple de filme: ”Up” (2009), ”Kung-Fu Panda”, ”Ice Age” (2002).

”Up” – trailer

Cel-shaded animation – se folosește pentru a imita animația tradițională folosind software-ul CG. Umbrele sunt mai puternice și culorile mai puțin amestecate. Exemple: ”Skyland” (2007), ”Appleseed” (2007), ”The Legend of Zelda: Wind Waker” (2002).

”Appleseed” – trailer

Motion capture – se folosește când actorii reali folosesc costume special care permit computerului să copieze mișcările lor în personaje CG. Exemple: ”Polar Express” (2004), ”Beowulf” (2007), ”Avatar” (2009).

”The Polar Express” – trailer

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

  • Psiholog Gabriela Romaneţ

  • Micleusanu Foto

  • RomanTolici.ro

    Freddie Mercury

  • Trailero

%d blogeri au apreciat asta: