Sculptură în creion

Mulți copii la școală se plictisesc. Motivele sunt multe, în parte profesorul nu este stimulant, în parte materia respectivă nu-l interesează pe copil, în parte copilul nu poate fi stimulat. Pe gânduri, copiii desenează, modelează sau sculptează cretă, creioane, scrijelesc băncile, deși unii sunt foarte atenți la explicațiile profesorilor. Nu sunt ochi și urechi, sunt doar urechi.

Dalton Getty este unul din exemplele reușite de elevi care și-a dezvoltat aptitudinile artistice încă din școală.  A încercat să sculpteze în mai multe tipuri de materiale, cum ar fi creta, dar pentru că  ea se crapă, a renunțat și a  trecut la sculpturi miniaturale în minele creioanelor. Creează miniaturile de 25 de ani.

Este un fel de dulgher. Dalton utilizează trei instrumente principale pentru a face aceste incredibile  creații: lama, un ac de cusut şi un cuţit. El refuză chiar şi lupa şi nu dorește să vândă lucrările sale. „Eu folosesc un ac de cusut pentru a face găuri. Liniile le tai încet, răsucind creionul în mână. ”

„În şcoală, am sculptat în creion numele prietenilor şi le-am dat lor creioanele”, spune sculptorul de 49 de ani. „Mai târziu, m-am concentrat mai serios pe sculptura în creioane, concentrându-mă în special pe miniatură”.

Alfabet sculptat din 26 de creioane.

Sculptura lui Elvis Presley.

Fierăstrău.

Zale.

Cea mai îndelungată perioadă, doi ani și jumătate,  Dalton a lucrat la creioanele cu lanț. „A fost  o adevărată provocare să fac aceste zale care au necesitat multă precizie. Toată lumea are  impresia că am îmbinat  două  mine de creion”.

La începutul activităţii sale, Dalton a fost extrem de frustrat că, după ce a petrecut atâta timp sculptând, a frânt grafitul. „Am fost aproape de nebunie, când lucrarea s-a apropiat de finalizare şi, deodată, am făcut o greşeală care a cauzat ruperea creionului.”

O cheie mică prinsă de inel.

„Am decis să schimb poziția creioanelor în timp ce lucrez. Am luat un creion nou și am început iarăși să-l sculptez, gândind: ei bine, dacă voi eșua din nou, măcar văd cât de departe pot merge. Noua atitudine m-a ajutat să rup mai puține creioane.”

Dalton este originar din Brazilia. El are o cutie cu mai mult de 100 de sculpturi rupte, pe care le numește afectuos „o colecție cimitir „. „Am rupt câteva creaţii, dar am decis să le lipesc pe pernițe sau pe spumă poliuretanică. Probabil unora li se va părea straniu că le păstrez, dar ele au o valoare sentimentală pentru mine.  Am lucrat la ele câteva luni și, într-o anumită măsură, le-am adus la viaţă. „

Inimi.

Pentru a crea aceste mici opere de artă, în primul rând, Dalton taie centrul creionului Ogryzko, apoi taie în coloana din interior inima care se agață de inele.

Acum, Dalton lucrează la un proiect de sculptură, inspirat fiind de evenimentele din 11 septembrie, 2001. „Am decis să fac sculpturi în formă de lacrimi pentru toţi cei 3000 de oameni care au pierit în atacul terorist.”

„Din 2002, am sculptat câte o lacrimă în fiecare zi; durează aproximativ o oră.”

„Când voi termina, lacrimile vor fi toate 3000. O să-mi ia aproximativ 10 ani, dar merită efortul. ”

„Eu nu fac aceast proiect pentru a-mi câștiga existența. Aş dori să fac o expoziție cu aceste lacrimi.”

Aceasta este o sculptură, folosind capătul cu radieră al creionului.

Căsuţă poştală.

Şurub.

Comments
One Response to “Sculptură în creion”
  1. Normales spune:

    Cu adevarat extraordinar!
    As cumpara un penar intreg, dar din pacate nu le vinde. Egoistul:)

Lasă un răspuns

  • Psiholog Gabriela Romaneţ

  • Micleusanu Foto

  • RomanTolici.ro

    Freddie Mercury

  • Trailero

