Panorama Dubai, jurnal de călătorie

Mergeți, călătoriți, faceți jurnale de călătorie, mărturisiți-ne și nouă! Vacanță plăcută.

„În Dubai, am închiriat un elicopter şi am zburat deasupra complexului World. Palmierul, încă în construcție, cu hotelul Atlantis în frunte, conglomerate de zgârie-nori, grajdurile Șeicului, hotelul-velă Burj Al Arab, cel mai mare complex comercial, Mall of Dubai și, desigur, cea mai înaltă clădire din lume, Burj Dubai…

Дубай с высоты птичьего полета

Pentru plimbare, am închiriat un elicopter EC130. În general, elicopterul are o capacitate de 6 pasageri, 2 în față și 4 în spate. Dar, în asemenea cazuri, nu poți fi sigur că veţi obţine un loc în faţă pentru o vedere de ansamblu. Prin urmare, am închiriat întregul elicopter.

Dacă privim harta, am început călătoria din colţul din dreapta jos, am zburat de-a lungul țărmului şi apoi deasupra complexului de insule artificiale „World”, peste palmier şi în jurul hotelului Atlantis, după care am coborât pe hartă în jos, întorcându-ne deasupra deșertului și zgârie-norilor.

În primul plan, clubul de golf al Dubaiului, iar în depărtare pe centru, aeroportul din Dubai.

Дубай с высоты птичьего полета

Golful Dubai. În plan apropiat, noua linie verde de metrou. Deschiderea e planificată pentru anul viitor.

Districtul Bur Dubai, iar în departare, Portul Rashid.

Nava din dreapta cu horn portocaliu este Queen Elizabeth II, din care se intenționează a se face un hotel şic, ce va fi acostat la „palmier”. Iar țărmurile pustii din dreapta constituie cel de-al treilea palmier, Palm Deira, construcţia fiind în prezent înghețată.

Дубай с высоты птичьего полета

Pe stânga, al doilea cel mai mare iaht privat din lume, deținut de Șeicul Dubaiului (cel mai mare e deținut de Roman Abramovich), iar în dreapta, este nava de susținere.

Complexul de insule artificiale, The World.

Insula mare din partea de jos este Australia. Aici se intenționează să se construiască un complex hotelier:

Fiecare insulă reprezintă o țară sau un continent. De exemplu, sub noi este Marea Britanie şi Irlanda, iar grupul de insule din planul doi este Groenlanda:

America de Sud:

O insulă a fost deja finalizată şi funcționează.

Iniţial a fost folosită pentru a se face publicitate, iar apoi Șeicul i-a dăruit-o fiicei sale.

Дубай с высоты птичьего полета

Mi-au interzis să-mi iau în elicopter un teleobiectiv ca să pot fotografia intimitățile Șeicului, aşa că am fost nevoit să tai din poza anterioară.

În momentul actual, sunt vândute doar 30% din insule, conform spuselor pilotului:

Am zburat pe lângă simbolul Dubaiului, hotelul Burj Al Arab.

Дубай с высоты птичьего полета

Ne-am apropiat de palmierul cu hotelul Atlantis în frunte.

Am făcut un cerc în jurul Atlantisului. Spre acesta, se merge pe un singur sens.

În acel moment m-am gândit: „Poate să-mi petrec Anul Nou în acest hotel.” La întoarcere, am constat cu surprindere că pe site-ul lor nu mai aveau locuri libere. Am apelat la agentul meu de turism și rezultatul m-a descurajat. O săptămână în acest hotel cu soţia mea şi copiii ar fi costat 12 480 de dolari. A trebuit să abandonez această idee.

Panorama palmierului:

Дубай с высоты птичьего полета

Am zburat de-a lungul districtului de zgârie-nori, unde era amplasat Dubai Marina şi hotelul nostru.

La capătul zonei de zgârie-nori, Dubaiul se termină şi începe zona industrială. Am luat-o la stânga şi am zburat înapoi. În stânga, districtul Jumeirah Park, în dreapta, Discovery Gardens. Între cele două, va fi Canalul Arab. Groapa rotundă din dreapta jos este schița fundației pentru noua clădire ce va avea înălţimea de 1200 de metri.

Districtele „Lakes”, „Meadows”, „Springs” şi „Jumeirah Islands”:

Districtul Tecom:

Clubul de golf al Șeicului:

Grajdurile Șeicului. Aici, caii sunt instruiţi. După instructaj, caii sunt răcoriți într-un bazin alungit, construit special pentru ei. Șeicul își iubeşte caii.

Дубай с высоты птичьего полета

În prim-plan se vede Mall-ul din Emirate, cu imensul tub argintiu al pârtiei acoperite de schi.

Maidanul din dreapta este Academia de Poliţie din Dubai. Se pregătesc să o demoleze și să construiască acolo un nou cartier.

Pe imensul teritoriu dintre Dubai Marina şi Burj Dubai se află în prezent o mulţime de clădiri industriale. În viitor, vor să le demoleze și să construiască în locul lor o clădire cu mai mult de 1 kilometru înălţime.

Дубай с высоты птичьего полета

Ne apropiem de noul simbol al Dubaiului, cea mai mare clădire din lume, Burj Dubai cu 818 m înălțime:

În spatele Burj Dubaiului, clădirea acea plată și întinsă este unul dintre cele mai mari mall-uri din lume, Mall-ul din Dubai, cu un Oceanarium gigantic în interior. Cercurile întunecate din bazin sunt fântâni arteziene. În fiecare seară are loc un spectacol fantastic de ape și lumini, făcut de  aceeaşi companie care se ocupă de spectacole în Las Vegas, doar că aici la o scară mult mai mare.”

Autostrada centrală a Dubaiului, Sheih Zaid Road. Se văd și turnurile gemene, Emirates Towers.”

Comments
One Response to “Panorama Dubai, jurnal de călătorie”
  1. Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.