Campanie socială: manipularea alimentară

Manipularea este un fenomen social prin care manipulatorul utilizează strategii de a determina o persoană să ia singur decizia, să aleagă ceea ce vrea manipulatorul să obțină. Astfel își atinge scopul. În alimentație, manipularea înseamnă exagerare, minciună prin intermediul reclamelor TV sau prin intermediul ambalajelor. Pentru a cumpăra un produs, manipulatorul pune o fotografie pe ambalaj care să ne creeze iluzia că ceea ce vom mânca e ca în fotografie.

Descoperim adesea, cu stupoare, că produsul nu e cel pe care l-am dorit, ci e o reproducere nereușită a ceea ce ar fi vrut manipulatorul să vândă. Înțelegem că diferența dintre produsul promis și cel real este creată pentru un singur scop: banii.

Iată comparația făcută între fotografia de pe ambalaj și produsul real. Sunt multe fotografii, dar asta arată practica minciunii pe banii noștri, așa încât le punem și… speriați-vă!

1. Ciocolată

2. Prăjituri

3.  Deserturi

4. Supe instant

5. Mâncare preparată

6. Sandwich și hotdog

7. Mezeluri

Comments
One Response to “Campanie socială: manipularea alimentară”
  1. Normales spune:

    nu m-am speriat, dar am zambit din plin… ce fraieri suntem, sau ce smecheri sunt🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

  • Psiholog Gabriela Romaneţ

  • Micleusanu Foto

  • RomanTolici.ro

  • Trailero

%d blogeri au apreciat asta: