Joaca de-a școala

„Situaţiile în care un copil, îndată ce a ajuns acasă de la şcoală, se joacă „de-a şcoala”, el fiind pedagogul care pedepseşte, sau după ce vine de la stomatolog repetă acţiunea asupra păpuşilor, dar el fiind stomatologul care agresează, conţin o combinaţie „jucată” între realitatea externă şi realitatea internă a copilului.
Copilul repetă în joaca lui trauma sau evenimentul care i-a creat angoasă, tensiuni. Acest mod de a se juca nu este o manifestare directă a agresivităţii, deşi aşa ar părea. Imită actul agresiv sau imită fizic sau moral persoana agresorului pentru a face faţă tensiunii interne, pentru a-şi depăşi angoasele, pentru a se apăra de suferinţa trăită în rolul de victimă. Scopul jocului este de a-şi elabora o strategie prin care să facă faţă pericolului venit din mediul exterior.

(…) Când copilul începe să se confunde cu persoana agresorului, când preia un mod de „a fi” al agresorului care îi permite să-şi pună în alte acte propria-i agresivitate, atunci se depăşeşte limita apărării normale.” (Citește în întregime articolul)

Gabriela Romaneț, www.imagossite.ro

Anunțuri
Comments
3 Responses to “Joaca de-a școala”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] Un mod de a face față situațiilor angoasante, tensionate de la școală: ” Joaca de-a școala”; […]



Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

  • Psiholog Gabriela Romaneţ

  • Micleusanu Foto

  • RomanTolici.ro

  • Trailero

%d blogeri au apreciat asta: