Profilul aptitudinal al regizorului

Aptitudinea interpersonală a regizorului tehnic, de platou etc. este sociabilitatea. Deoarece nu poate lucra singur, trebuie să fie participativ și comunicativ în relațiile sociale. Are nevoie de echipă și de interacțiunea cu membrii echipei. Sociabilitatea nu se referă doar la capacitatea de a comunica și lejeritatea în relațiile sociale, ci și la încrederea și siguranța de sine, plăcerea de a îndeplini funcțiile sociale. Spiritul deschis și participativ îl face prietenos, altruist, cald, de încredere.

Regizorul artistic este autorul creației, de aceea el nu trebuie să fie neapărat pritenos, sociabil și caritabil, ci artist analitic și sintetic. Aptitudinea de bază a lui este încrederea socială, care implică deopotrivă încrederea în sine și în ceilalți. Optimismul și siguranța în interacțiunea cu ceilalți permit regizorului artistic să poată asculta actorul sau orice membru al echipei și să-i dea indicații, răspunsuri sau sfaturi tehnice. Fără să se piardă în amănunte, el este analitic suficient cât să-și prezinte propria viziune. Personalitatea lui îi permite să fie sintetic, omnipotent și omniscient. Regizorul artistic se deosebește de regizorul tehnic prin faptul că regizorul artistic pune în scenă propria viziune, el fiind artist în esență.

Chiar dacă cele două aptitudini se aseamănă prin spontaneitatea, verva și deschiderea către interacțiuni umane, ceea ce este specific pentru încrederea socială este dominanța socială, adică agresivitatea verbală, sarcasmul, iritabilitatea, controlul și gestionarea situațiilor și relațiilor, efortul conștient și susținut activ de a proiecta o imagine pozitivă despre sine. Regizorul artistic are încredere în forțele proprii, este egocentric, hedonist, subordonând situațiile și relațiile cu ceilalți propriei concepții despre lume și viață.

Bibliografie: “Ghidul aptitudinilor umane”  – Edwin A. Fleishaman, Maureen E. Relly (Editura Sinapsis, 2008)

Repetiţii din spectacolul CÂNTĂREAŢA CHEALĂ&LECŢIA după piesele omonime ale lui Eugene Ionesco.

Direcţia de scenă: Victor Ioan Frunză

Traducere-Vlad Russo, Vlad Zografi; Scenografia – Adriana Grand

Spectacolul a avut premiera la Teatrul de Comedie Bucureşti în martie 2010.

Anunțuri
Comments
One Response to “Profilul aptitudinal al regizorului”
  1. În mod evident, acest profil aptitudinal nu este complet si nu are pretentia ca a epuizat subiectul. Criteriul utilizat este aptitudinea socială, de relaționare. În jurul acestuia se poate construi profilul psihologic. În jurul aptitudinilor tehnice se poate elabora fișa postului. Si asa mai departe.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

  • Psiholog Gabriela Romaneţ

  • Micleusanu Foto

  • RomanTolici.ro

    Freddie Mercury

  • Trailero

%d blogeri au apreciat asta: